Maanantaiaamulla olimme hyvissä ajoin paikalla ja kone lähti vaivatta käyntiin. Nosto oli sovittu 09:30 ja tunnin etuajassa ajelimme nostopaikkaa kohti. Näin yhden veneen sitlootassa miehen ja kyselin, jos hänellä olisi nosto myös. Valitteli että ysiltä olisi nosto, mutta kone ei käynnisty. Pakkanen tai jonkinlainen vuoto oli tehnyt temput kanssaveneilijän akuille. Ei kovin miellyttävä tilanne voinen kuvitella. Tarjosimme vetoapua ja voitte arvata että hän oli kiitollinen tuosta. Hinaus oli varsin helppoa tyynellä kelillä. Lopussa otimme hänet kylkeen kiinni ja saatoimme laituriin hallitusti.
Lahden matalassa osassa oli jo jääpeite, mutta aamu oli kirkas ja aurinko lämmitti mukavasti.
Maston lasku onnistui ongelmitta Karttusen ohjaamana. Vantit olimme löysänneet jo aikaisemmin.
Vetolaitteen kumi oli revennyt puolittain irti. Ilmankos se Sirena 38 pääsi ohi.
Nelivuotiaan pojan jännittävyysasteikolla nosturiauto omassa pihassa tulee varmaan heti Monster Jamin jälkeen.
Peräsimessä ja vesirajassa oli liejua jonkin verran. Pitää alkaa tekemään pohjan harjaus loppukesästä. Vene kun saatiin pukeille niin pesimme heti pohjan. Pukeille asettamisessa koettiin jännä hetki koska oli unohtanut yhden sokkapultin pukista. Karttunen onneksi pelasti tilanteen nopealla toiminnalla. Lieju lähti varsin vaivattomasti ja harjauksen jälkeen pohja näytti samalta kuin keväällä ennen vesillelaskua. Näkkiä oli tosi vähän. Tuon jälkeen irroitimme termostaatin ja ajoimme glykoolit koneeseen. Työt sujuivat nyt paljon ripeämmin kuin vuosi sitten. Sisätilojen puhdistus ja kylkien valkaisu pitää vielä tehdä. Mahdollisimman vähän tuollaista hommaa keväälle. Laitoin 200 W lämmittimen kuivattamaan venettä ja ostin Biltemasta varmuuden vuoksi kaksi kosteudenpoistajaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Tykkään kommenteista. Pistä sellainen tulemaan.