perjantai 18. toukokuuta 2012

2-akkujärjestelmä asennus


Keep it simple 2-akkujärjestelmä asennettu. Kahden akun miinuspuolet katkaistaan kuvan kytkimellä ja plussat ovat yhdessä pääkatkaisijaan kytkettynä. Hyvin toimii ainakin maissa kokeiltuna. Ei diodeja tms. elektroniikkamiesten juttuja. Kytkin on istuinkaukalossa, niin pystyn hyvin hallinoimmaan sitä ja lapset eivät pääse vääntelemään vahingossa. Pääkytkin on sisällä hyvin piilossa konetilan puolella. Aikaisemmin pääkytkin oli tämän punaisen vaihtokytkimen paikalla ja kuka tahansa olisi voinut käynnistää koneen, jos hänellä olisi ollut avain tuohon kytkimeen. Enää ei tarvi stressata starttiakun tyhjenemisestä illan aikana.

Koneeseen asennettiin uusia tiivisteitä ja koekäytettiin. Otti aikansa käynnistyä, mikä tuntuu olevan VP 2001:sen ominaisuus kylmällä kelillä. Aerostartilla lähti kylmässä. Myös meriveden imuletku vaihdettiin, koska siinä oli puukon tekemä viilto. Onneksi ei ollut revennyt. Paatti olisi täyttynyt hiljalleen vedellä.  Ymmärrän, jos jollain on puukko joskus lipsahtanut, mutta tuo on todellakin ollut väärä paikka jättää virhe korjaamatta.


Kolmas primerkerros levitetty. Pientä appelsiinikuviota tulee edelleen, mutta hiukan parempi tulos. Vähensin kovettimen määrää, koska primer kuivuu aivan liian nopeasti tasaisen pinnan saavuttamiseksi. Levitän todennäköisesti 5 kerrosta, jotta jää hiomisvaraa. Käytössä mohair-tela ja vaahtomuovitelalla tasoitan hyvin kevyellä vedolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tykkään kommenteista. Pistä sellainen tulemaan.