lauantai 25. elokuuta 2012

Sikajuhlien aattona Kaunissaaressa

Netissä liikkuvista kirjoituksista huolimatta päätimme lähteä viikonlopun viettoon Sipoon Kaunissaareen. Se sijaitsee kuitenkin lyhyen venematkan päässä Itä-Helsingin satamista ja on kooltaan niin suuri, että nelivuotiaallekin luulisi jotain tekemistä löytyvän. Saapuessamme ilta oli vasta aluillaan. Purjeveneiden valtaaman laiturin puolella meno oli aika hillittyä, mutta moottorivenepuolella meno yltyi aika äkkiä varsin hilpeäksi ja lauluakin saimme kuunnella jossain vaiheessa iltaa.

Emme antaneet sataman karnevaalitunnelman häiritä. Itse asiassa eloisa ympäristö oli ihan mukavaa vaihtelua. Kokkasimme herkulliset safkat. Lampaan karetta grillistä ja tattirisottoa.

Jälkiruoaksi banaania ja kinuskikastiketta. Sen jälkeen Mad meniä iPadista kynttilänvalossa.  Onneksi olin riittävän väsynyt nukahtamaan ilman korvatulppia. Ne olivat unohtuneet kotiin. Taisi jokunen sadekuurokin onneksi hätistää hilpeimpiä omien veneidensä sisätiloihin.

Kivinen ranta oli pojalle huomattavasti hiekkarantaa inspiroivampi ympäristö.

Saarelta löytyy hiekkaranta ja leikkipuisto ravintolan vierestä. La klo 12 tarjoiltiin jo rommikolaa tuplana ja ravintolan terassi oli lähes täynnä. Me söimme hyvän  lohikeiton sisällä ravintolassa. Muuten menu oli makkaraperunaa tms.

Saaresta löytyy paljon tutkittavaa. Kävelimme saaren poikki pirunpellolle. Matkalla näimme paljon mökkitelttailijoita. Myös yhden perheen kanssa juttelimme. Mies harmitteli keittokatoksessa notkuvia juoppoja.  Pitäisi saada pojan pyörä kuljetettua jotenkin mukaan näille isoimmille saarille. Nyt saa muulina välillä kantaa sekä poikaa että vauvaa.

Etelä-lounaan puolelta löytyy upeita rantoja ja näkymät aavalle merelle. Saaressa olisi potentiaalia vaikka mihin. Me emme jääneet odottamaan varsinaista sikajuhlaa.

1. Luin koko tämänvuotisen blogin läpi. Ihan huippuretkiä teilläkin ja musta on tosi kiinnostavaa lukea purjehduksesta beebiksen kanssa ja raskaana. Asia ei ole nyt ajankohtainen, mutta tulevaisuudestahan ei koskaan tiedä. :)

Kiitos tosi kivasta blogista, jään niin seurailemaan!

P.S. Jos saan yhdne toivomuksen esittää, niin pliispliis ota noi sanavahvistukset pois. Ne menee harvoin kerralla oikein ja aiheuttaa massiivista hermojen menetystä. Mun mielestä sitä roskapostia tulee ainakin ihan minimaalinen määrä.

1. Lapset muuttaa kyllä retkien luonnetta melkoisesti. Olemme yrittäneet suunnitella retket niin, että kaikille olisi jotakin. Sen kyllä huomaa illalla, jos esikoinen ei ole päässyt juoksemaan riittävästi. Taitaa teilläkin olla jälkikasvu mietinnässä, kun sitä venevalinnassakin mietit. ;) Uivassa kävin Linjett 34:ssä ja se vaikutti teidän kaltaiselta veneeltä. Seisomakorkeuttakin riittävästi 188 cm. Jos rahasta ei olisi kiinni, niin minulle ainakin kelpaisi.

Sanavahvistus poistettu pyynnöstäsi. En tiennyt sen olevan päällä. Itsekin inhoan niitä koodeja.

Tykkään kommenteista. Pistä sellainen tulemaan.